was weer vroeg klimmen - Reisverslag uit Ronda, Spanje van robwildschut - WaarBenJij.nu was weer vroeg klimmen - Reisverslag uit Ronda, Spanje van robwildschut - WaarBenJij.nu

was weer vroeg klimmen

24 Juni 2013 | Spanje, Ronda

Justin: Wat een lieve woordjes.
Rietje: dat is een goeie. Zou ik er aan gedacht hebben, durfde ik dat niet op te schrijven.
Bericht uit west-Friesland ( afz. Hans of Siem?) wat is dat nou weer voor gedoe daar bij jullie? Een kermis borrel? ga toch fietsen joh! Nee inderdaad, niet romantiseren. Het is elke dag hard werken hier, goed op de vitamientjes letten, matig biertje/wijntje, en goede slaapuren maken
Peen: tunnel achter, tunnel voor,
mijn visie verandert daar niet door.
Die naaf van Guido is echter veel zwaarder, meen ik. Maar bevraag hem eens?

Nog even gisteren ( maandag) en een foto van wit dorpje waar ik geslapen heb. Ook weer met zo'n lange geschiedenislijst.
Zo waar ligt naast het hotel een zwembad en ik er in dus. En dan is het echt heet.
Een Russische vrouw knoopt contact aan met mij. Zij is nu Engelse. In 1991 min of meer ontsnapt uit Rusland en via Estland in Canada terecht gekomen. Uiteindelijk asiel gezocht en gekregen in Engeland. Een moedige vrouw. Vol interesse luister ik naar haar ervaringen en omzwervingen en adviseer dat allemaal maar eens op te schrijven. Maar zij is mij voor, want dat is zij al aan het doen. Zij is haar levensverhaal in boekvorm aan het verwerken naar eigen zeggen. Hoewel ik het hele boek nu ken is zij pas bij pagina 3. Het kost mij moeite haar de rest van de avond te ontwijken want ze wil maar met mij praten. Zij is op zoek naar een huis in Spanje. Ja wie dat wil moet nu toeslaan. Die markt ligt hier volslagen op zijn gat. Altijd doen wat een ander niet doet en omgekeerd.

Ook leuk was het gesprek met een Spanjaard in het dorp. Hij heeft 40 jaar in Helmond gewerkt. En claimt geen Nederlands te kennen en kunnen. Echter gaandeweg fabriceert hij steeds meer Nederlandse volzinnen. Hij heeft het 40 jaar koud gehad in Nederland.
Ik vrees met grote vrezen want ik zag dat de temperatuur bij 17 is blijven hangen daar tussen de kikkers in nl.

Info Ronda ( waar ik nu ben) volgt morgen of zo

• 24 Juni 2013 - 17:14

Rietje:

foto 4; na de siësta
    grappig is dat, ik dacht gelijk aan een andere titel; de dorpsjeugd klit wat bij elkaar ;)

leuke foto's Rob!

• 25 Juni 2013 - 07:34

Fred:

(...@#($^!)
    Die dorpsjeugd is "rond de zestig jaren jong"!
    Niets mis mee trouwens. Ergens in oktober/november hoop ik ook op zo'n pleintje te staan....
    Fred
    PS Mooie verhalen weer Rob. Ik las ergens een keer dat je op reis gaat om jezelf te ontmoeten, het is plezierig om door dit blog daar kennis van te kunnen nemen.

• 25 Juni 2013 - 08:45

Diny:

Geweldig in zo'n grot wonen met zo'n mooi dak.
    Zo'n dak gaat jaren mee.
    Rob fiets ze weer.

Liefs diny