Hann. Münden - Meiningen - Reisverslag uit Meiningen, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu Hann. Münden - Meiningen - Reisverslag uit Meiningen, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu

Hann. Münden - Meiningen

24 Mei 2011 | Duitsland, Meiningen

Ja, Wil je staat op de lijst, een beetje zoals waar we het over hadden? He Anne, dat wordt business. Nu ben je 24 over 20 jaar 44. dan zijn wij zo rond de 80 en hebben dagelijks een paar keer een schone luier nodig, graag met liefde verwisseld, ja lijkt mij wel wat.
Toch vervelend dat ik al gelukkig ben als er een internet verbinding is. Op mijn eerste fietsreizen speelde dat helemaal niet. Ook nu neem ik mij steeds voor dat het van geen enkel belang is. Toch vraag ik steeds of er een internet verbindng is in het pension is en wanneer dat er is ben ik, oh wat stom, zo blij als een kind. Maar ja dan kunnen jullie ook van de fietsvriendelijke foto's genieten. Alles is fietsvriendelijke hier. In tegenstelling tot een eerder reis langs de Oostzeekust en omlaag via de grens van Polen, is hier niets meer te zien van het voormalige oost-Duitsland, geen grijze gebouwen en geen verroeste staal skeletten die werkloos boven de grond uit stijgen en geen agrarische betonplaten wegen waar je je fiets op kapot rijdt. Nee hier heeft men de 'coldturkey' wijze toegapst om oost en west op elkaar te laten lijken. Steker nog: ik denk dat west op enkele punten zelfs minder scsoort. Splinternieuwe fietspaden en alles bijzonder schoon en licht en luchtig en volstrekt duidelijke richtingbordjes maar wel nog goedkoper dan in west (broodjs Thuringen worst eur 1,50, en dat is lekkere worst hoor !).
Ik heb mijn Luther rondje ook volgemaakt. Twee jaar geleden, maar ook nog vorig jaar, en wellicht dit jaar weer, door Wittenberg gekomen. Ja, ja daar waar Luther de stellingen tegen de ketterij aan de kerkdeur vastnagelde. Vandaag langs de Wartburg gekomen waar, zoals de trouwe lezertjes nog weten wanneer zij vroeger bij de geschiedenislessen hebben opgelet Luther de Bijbel vertaalde (hoewel het de vraag is of de huidige geschiedenis docenten daar kennis van hebben). Was die Luther er niet geweest dan had alles er anders uitgezien, met name Amerika.Dit alleen al reden om het onderdeel bij het curriculum van de aankomende docenten op te nemen. Daarbij ook nog door de geboorteplaats van Luther gekomen.
Wat zijn de Duitse wouden toch groots en gemakkelijk om in te verdwalen wat ook vandaag via een alternatieve klimdoorsteek prompt gebeurde. Een bergfietser heeft mij op het goede spoor gezet.
Tot op heden nu ca. 600 km gefietst.Dat is over de helft naar Praag , echter de komende, maar ook de laatste twee dagen, wordt het klimmen o.a door het Fichtelgebergte. Dan zal de snelheid er wel uit gaan, denk ik.
Hierbij o.a. een foto's van kersen uit de kersenstad Witzenhausen. Heel wat beter dan de verroeste kunstperen in Geldermalsen, Geldermalsen als fruitstad met de grootste fruit veiling, ja ja. Daar kijken ze niet verder dan de omliggende dijken. Ook een voorbeeld van een fietsenstalling aldaar. In geldermalsen gaan ze denk ik vergeten dat er op de nieuw aangelegde markt fietsenstallingen moeten komen. Nog een tijdje met een vriendelijke Duitser opgefietste, samen gegeten en vandaag kwam ik hem weer tegen. Toen maar koffie gedronken. Daarna ging hij een andere kant uit. Het is allemaal 'wonderschön'. Wie weet: wordt vervolgd. Rob

• 24 Mei 2011 - 20:22

Iris:

Rob, jij fietst en schrijft sneller dan dat ik kan reageren... Ben dan ook druk met aardbeien plukken :-). Zo te lezen maak je weer een 'indrukwekkende' reis. Leuk te lezen.

• 24 Mei 2011 - 21:25

Fred:

Prachtige foto's Rob! Het is overduidelijk dat je in een fietsvriendelijk land bent. Ik zie de nodige blauwe lucht in de achtergrond, met de weersomstandigheden zit het dus ook wel goed.....

• 25 Mei 2011 - 06:22

Hans:

Rob denk je bij het beklimmen dat je ORS in je bidon doet en langzaam je tempo aanhoudt. Niet te veel afstappen. Wijze les geleerd in Costa Rica dacht ik. Verder veel plezier op je verdere tocht en ik blijf je volgen.

• 25 Mei 2011 - 10:23

Wil:

Wat heb je de fiets weeer kunstzinnig in beeld. sluit me aan bij de wijze woorden van Hans en wens je een goede Fahrt

• 25 Mei 2011 - 11:25

Rietje:

De sfeer in je verslagen geeft mij de indruk dat je helemaal in je element bent. Heerlijk dat ze zo lief zijn voor fietsers, dat verkeersbord bv, prima!
    Veel plezier nog en succes met klimmen, groeten