Meiningen - Coburg - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu Meiningen - Coburg - Reisverslag uit Coburg, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu

Meiningen - Coburg

Door: rob wildschut

25 Mei 2011 | Duitsland, Coburg

Bedankt voor alle lieve berichtjes. Hans, wat ben je toch altijd bezorgd (vind je niet Wil??), in CR/Nic en ook nu op afstand. Ik neem je adviezen ter harte, sterker nog ik bracht ze al in de praktijk. Maar juist wanneer ik denk nu zou ik wel even af willen stappen zijn de hellinkjes al voorbij. De klimmetjes beperken zich tot 400 meter omhoog en weer wat dalen. In het routeboekje word je gewaarschuwd voor stevige beklimmingen van alternatieve onverharde routes door de uitgestrekte bossen. Er staat zelfs bij 'alleen voor getrainde fietsers'. Nou wat we in CR/Nic hebben meegemaakt is het hier maar kinderspel hoor. Misschien dat het in het Fichtelgebergte zwaarder wordt. Ik denk het niet want dan zou het nu al zwaarder moeten worden wat niet het geval is. Als ik de hoogteprofielen bekijk is de grootste stijging 4 % gedurende 10 km, dus valt wel mee. In CR/Nic was het wel eens 20 km 8-15 % (maar wel zonder bagage. Hoewel ik wat bredere banden op mijn fiets heb gezet (voor de kenner:ik had 38/622 en heb 42/622)zak ik met die bagage toch iedere keer weer in het zand vast want het is hier ook erg droog (nog).
Ik zit nog zo'n 150 km van de Tsjechische grens. Nu al zijn er stadjes met vele bronnen en dat worden dichterbij de grens en in Tsjehië allemaal kuuroorden. Er zijn hier stadjes waar 100en bronnen water geven.
Het landschap is op de bossen na helemaal open en dun bevolkt. Door glooiend heuvelend vervolg ik mijn weg. Nu ben ik in Coburg. Dwz in noord Coburg bij een 'Zimmer mit Frühstück' maar wel met eigen keuken en tuin tot mijn verrassing. De eigenaar laat mij trots zijn elektrische fiets zien met personenaanhanger.Die is voor zijn zoon die , triest genoeg, geestelijk wat achtergebleven is. Hij fiets elke dag met hem. Morgen ga ik Coburg wat beter bekijken. Het is een voormalige residentiestad met waarschijnlijk veel barok en maniëristische kunst. Helaas houd ik niet van dat soort kunst maar neem er anderszins wel graag kennis van

• 06 Juni 2011 - 12:11

Iris:

Wat fiets je lekker licht, dit keer. Met weinig bagage dus.