heuvelend platteland - Reisverslag uit Ban Bang Klang, Thailand van robwildschut - WaarBenJij.nu heuvelend platteland - Reisverslag uit Ban Bang Klang, Thailand van robwildschut - WaarBenJij.nu

heuvelend platteland

28 December 2013 | Thailand, Ban Bang Klang

(Sorry de foto's komen door traag internet niet door. Misschien later nog een keer kijken)
En weer heerlijk door het weliswaar heuvelend maar zogeheten platteland. Ver heel ver verwijderd van de toeristen. Hoewel het eerste stuk wel druk was. We zijn weer een bezienswaardigheid. Een prachtige rit omfloerst door hoge bergen. Overal langs de weg wordt men aangeraden toch eens naar de vele watervallen te gaan.

Diny stelt voor een hapje te eten en stopt bij wat luifels en zonneschermen. Er staan wat potten op het vuur. Er staat rijst lekker te garen. Er ligt wat groente. Eigenlijk is het een drukte van belang. We krijgen zonder te vragen water, een tros bananen, koffie en zonder overleg pakt een van de aanwezigen mijn petflessen van mijn fiets en vult ze met veilig water.

Echter we kijken wat rond en zien onder de meer dan 15 aanwezigen een stuk of wat geuniformeerden. Dan kijken we verder en zien op een marktachtige tafel een digitaal kasje. Dan dringt het pas bij ons door. Wij zijn beland bij een politieradarsnelheidscontrolepost. De paar politieagenten worden hier goed verzorgd. Nadat we alles wat aangereikt is op hebben vragen ze waar we vandaan komen. Marco van Basten zegt er een. De chef en al het personeel wil met ons op de foto. Iedereen levert zijn camera in bij de fotograaf, zo ook ondergetekende. Wij hangen straks zeker naast de politiechef op het bureau maar ook bij de andere ondergeschikten. Vergelijk dat eens met een politieradarsnelheidscontrolepost in buurmalsen. Daar zit er eentje in z'n auto en dan valt ie nog in slaap ook. Het kost wat maar in nl wordt geld gegeven aan mensen die niets doen. Hier dus ook maar dan anders.

2 km verder komen we dan wel bij een lekker eettentje. Ook hier weer de baas met nichtje op de foto. Hier en daar wordt wat groen met mie in een wok gedaan en even later hebben we de heerlijkste maaltijd met lokale kruiden die je je maar kunt voorstellen. De wok gaat er in als koek.

We zijn nu in de grote stad Ranong

• 28 December 2013 - 14:56

Susan:

Mensen, wat leuk allemaal. Heb het heerlijk! Wij wensen jullie een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2014.