mangrovekust - Reisverslag uit Ban Ao Khoei, Thailand van robwildschut - WaarBenJij.nu mangrovekust - Reisverslag uit Ban Ao Khoei, Thailand van robwildschut - WaarBenJij.nu

mangrovekust

Blijf op de hoogte en volg

29 December 2013 | Thailand, Ban Ao Khoei

Foto1: wie het weet mag het zeggen. Wat zou de symboliek van de zwangere zwarte piet kunnen zijn, behalve wellicht 'vruchtbaarheid'? We zien ze hier regelmatig.
Foto's: o.a kustgebied

Zo waar twee handicaps overwonnen. De eerste is dat er gefietst wordt en de tweede is dat het eergisteren in mijn rug geschoten is. Echter wonder boven wonder is na een dag de tweede handicap overwonnen. Mede dankzij de vragen van Diny 'gaat het weer een beetje' en 'eet je wel voldoende'. Aan dat laatste lag het niet want ik eet ongeveer twee maal zo veel als Diny.
Mensen zijn zo op het eerste gezicht makkelijk. Bij kraampjes of in winkeltje liggen ze ergens tussen 12 en 3 op een matje of hangmat Komt er een klant dan worden ze wakker.

Het wordt hier weer meer moslimgebied. 6 maal per dag versterkte gebeden uit de minaret. Leuk als je van een andere stroming bent. Ik zou als ik hier Christen of Buddist mij doodergeren. Welke levensbeschouwelijke stroming ook: zorg dat niemand er overlast van ondervindt, vind ik.

Indrukwekkende rit met laatste stuk naar de kust door mangrove bossen. Hier was tsunami gebied. We hebben foto's gezien van de ravage die onder andere in het bungalowparkje overbleef waar we nu zitten. De eigenaar is een Nederlander die deels opnieuw moest beginnen.

  • 29 December 2013 - 21:12

    Fred:

    Hee Rob en Diny!
    Fraaie verhalen zo tegen het einde van ons jaar 2013......Thailand lijkt me echt geweldig.
    Over de zwarte poppen die jullie aantroffen: ik las in een reisgids over Thailand dat er dorpen zijn waar bij de in- en uitgang zwarte poppen staan die boze geesten (Gordon?) zouden moeten verdrijven.
    Ik wens jullie een goede jaarwisseling (die Westerse van ons) toe.
    Groeten uit Tricht,
    Fred

  • 30 December 2013 - 09:56

    Wil:

    Rob en Diny wat een rijke ervaring in het Thaise leven te fietsen en stilstaan. Wat een contrast met Buurmalsen en de hele Nederlandse boel. Ofschoon ik na een net gepasseerde maagdarm infectie wel blij ben met iets meer rijkelijk stromend schoon water en een onzichtbare afvoer van mijn inwendige resten.
    Jullie verhaal komt wel uitnodigend over en zit af en toe te draaien op mijn stoel met de gedachten;"dat wil ik toch ook wel weer" lekker fietsen zonder tijdsdruk of sores om de huishouding. Komt allemaal goed en wens jullie een zwoele jaarwisseling met een spetterende start in het nieuwejaar.
    Geniet en kom het snel in levende lijve vertellen.
    Groetjes,Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Ban Ao Khoei

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 206909

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 25 Mei 2015

Madrid naar Lissabon en verder

20 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Fietsen in eigen schaduw Duitsland

08 December 2013 - 13 Januari 2014

Fietsen in eigen schaduw van Bangkok naar Phuket

08 December 2012 - 07 Januari 2013

Fietsen in eigen schaduw Thailand en Maleisië

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Fietsen Breda, Parijs, Bordeau, Montpellier

20 December 2011 - 07 Januari 2012

Fietsen in eigen schaduw door Vietnam/Cambodja

04 Maart 2011 - 29 Maart 2011

fietsen Costa Rica/Nicaragua in mijn eigen schaduw

20 December 2010 - 10 Januari 2011

Cuba fietsen

08 April 2014 - 30 November -0001

Spanje, Portugal in eigen schaduw

17 April 2013 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw rondje Spanje

23 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar Malaga

12 Mei 2011 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar en van Praag

13 Augustus 0000 - 30 November -0001

misschien naar Berlijn

30 November 2009 - 30 November -0001

Richting Alicante fietsen in mijn eigen schaduw

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: