Eiffelgebergte - Reisverslag uit Dahlem, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu Eiffelgebergte - Reisverslag uit Dahlem, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu

Eiffelgebergte

Door: rob wildschut

Blijf op de hoogte en volg

24 Mei 2012 | Duitsland, Dahlem

Ten eerste excuses voor (in het vorige verslag de laatste alinea) “biedt ik” dat iedereen in gedachten al volmaakt heeft tot “bied ik” en dus toch weer beter klinkt.
Maartje: ik blijf je volgen, maar stuur je weblog maar naar lindeboom.vg@gmail.com . Wanneer Diny mijn andere mailadres geopend heeft kan ik door dat stomme kpnwebmail niets meer achterhalen.
Hans: leuk dat je me volgt. Heb je al plannen gemaakt voor komende winter?
En Wil: op welke route is de keus nog niet gevallen?
Fred: ik wilde daar maar niet aan denken
Justin: zeker een mastervak waar je mee oefent. Hoewel ik onder de indruk ben van je berekeningen kan ik ze niet op juistheid toetsen. In het bijzonder sprak de berekening van die croissantjes mij wel aan. Trouwens leuk dat je fietsplannen in die richting (Malaga?) hebt.
Liesbeth: ja te bizar voor woorden als ik er goed over nadenk. Leuk dat je mee rijdt.
Iris: dat weggetje werd in de gids van Benjaminse als alternatieve route voor de Pertrus pas gegeven. Heb mail gelezen waarvoor dank.
Annejosé: ik ook van jou
Dit voorjaar heb ik maar weinig fietstraining ondergaan. Dat komt door onder andere door het waardeloze voorjaar (hoewel maart??) Hoewel het te ver gaat te stellen dat zich dat de eerste dagen wreekt, dacht ik bij de eerste helling al meteen dat mij het niet zal lukken de trip tot in Malaga tot een goed einde te brengen. Na de eerste heuvels was ik er van overtuigd dat ik zou gaan opgeven. Ik spoedde mij naar een postkantoor en was van plan mijn voortassen terug te sturen. Daarin zitten tentje, slaapzak en matje. Maar ook vele kaarten, gidsen en opgevouwen buitenband ,twee binnenbanden en EHBO spullen. Het terugstuurplan is niets geworden omdat het gewicht van tentje, slaapzak en matje te verwaarlozen is i.v.m. kaarten, gidsen, banden en ehbo. Hoewel dat veel weegt zou het onverstandig zijn juist die terug testuren. Dus pak ik alles maar weer in en fiets ik dan toch maar verder. Wat kan een mens toch vreemde dingen doen.
Gaandeweg blijkt dat ik ik de tweede dag al flink het Eiffelgebergte opgeklommen ben (600 m). Zo waar zonder spierpijn en met bijna Spaanse hitte (hier was het vandaag tegen de 30). Enfin, het is gewoon weer wennen. Wat waren we verwend in Vietnam/Cambodja nagenoeg zonder bagage en vlak. Al wel de eerste lading ORS door mijn water gedaan want een hitte bevanging tijdens inspanning zoals in Nicaragua wil ik niet nogmaals meemaken, toch hè Wil en Hans?
Mijn nieuwe strooien hoed doet zijn werk zo goed dat ik lekker in mijn eigen schaduw fiets. Inmiddels is de vorige strooien hoed geheel verteerd. Dank aan Diny dat ik deze hoed nog heb. Ooit gekregen tijdens een toeristische rodeo in Amerika waar we met z’n vieren rondtoerden. Maar nooit weggegooid of –gegeven.
Ik heb sterk het gevoel dat ik niets meer te schrijven heb. In de vorige vijf afleveringen van de laatste vijf jaar , is alles al beschreven zo vrees ik. Maar dat maakt het fietsen er niet minder om.
R

  • 24 Mei 2012 - 20:24

    Robert:

    Hoi Rob,

    Ik zie je al helemaal staan bij het postkantoor haha.
    veel plezier verder

    grtjes

  • 25 Mei 2012 - 00:52

    Maartje:

    Nou de spits is er af! Goed begonnen zo zonder spierpijn en geen watje zijn en je spullen terug sturen he hahaha. Wij gaan vandaag een vulkaan beklimmen. Helaas geen fietsen te huur hier!

    Grtn

  • 25 Mei 2012 - 06:04

    Iris:

    Ha Rob, herkenbaar hoor, dat 'eerste-loodjes-gevoel' als je nog amper hebt gefietst. En dan nog meteen met bagage ook. Weet zeker dat het snel beter gaat. En wees maar blij met die zon/hitte, beter dan die kou en vele regen die we gehad hebben, toch? Ik heb trouwens een voor mij interessante fietsreis gevonden bij Global Cyclist, sept. of november, Thailand, Laos en China of Vietnam en China. Als je zin/tijd hebt, kijk dan eens op hun website; ben benieuwd of jullie tocht ook door dit gebied was. En voor nu: goede reis verder.

  • 26 Mei 2012 - 21:29

    Nellie Geevers:

    We volgen je inspanning en bewonderen je. Waarom er echter in de rechterkolom naast jouw inspanningen gewag gemaakt wordt van ene sexy Patricia die 16 kg verloor, zal ook voor jou wel een raadsel zijn of is het een geheime vriendin? Veel fietsplezier en tot je volgende verslag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Dahlem

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 403
Totaal aantal bezoekers 206440

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 25 Mei 2015

Madrid naar Lissabon en verder

20 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Fietsen in eigen schaduw Duitsland

08 December 2013 - 13 Januari 2014

Fietsen in eigen schaduw van Bangkok naar Phuket

08 December 2012 - 07 Januari 2013

Fietsen in eigen schaduw Thailand en Maleisië

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Fietsen Breda, Parijs, Bordeau, Montpellier

20 December 2011 - 07 Januari 2012

Fietsen in eigen schaduw door Vietnam/Cambodja

04 Maart 2011 - 29 Maart 2011

fietsen Costa Rica/Nicaragua in mijn eigen schaduw

20 December 2010 - 10 Januari 2011

Cuba fietsen

08 April 2014 - 30 November -0001

Spanje, Portugal in eigen schaduw

17 April 2013 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw rondje Spanje

23 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar Malaga

12 Mei 2011 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar en van Praag

13 Augustus 0000 - 30 November -0001

misschien naar Berlijn

30 November 2009 - 30 November -0001

Richting Alicante fietsen in mijn eigen schaduw

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: