weer veel kust te keur - Reisverslag uit Ban Pak Khlong Cha-am, Thailand van robwildschut - WaarBenJij.nu weer veel kust te keur - Reisverslag uit Ban Pak Khlong Cha-am, Thailand van robwildschut - WaarBenJij.nu

weer veel kust te keur

13 December 2013 | Thailand, Ban Pak Khlong Cha-am

Na het zien van dit reclamebordje wordt het inderdaad tijd om als hoeder van het neerlans erfgoed in den vreemde de biezen in te pakken.
Overigens waren de tassen volgens Diny anders van gewicht. Alles maar dan ook alles was bij elkaar 23 kg, waarvan bijna 4 kilo aan gereedschap inclusief een buitenland en twee binnenbanden. Het kan nog lichter omdat Diny de volgende keer een lijstje maakt met daarop niet wat mee moet maar wat thuis kan blijven. Dus wederom het adagium: wat je thuis laat is meegenomen.
Na een mooie strandwandeling over wit strand en door blauwe branding is het tijd om te activeren in het zwembad en mij onder een lommervolle rubberboom op de verplichte leeskost van mijn gewaardeerde leesclubje te werpen.
Ons valt hier op in dit Zandvoort aan zee of zo je wilt Benidorm laag, de massa's mannen van zekere leeftijd die een tweede jeugd ervaren. Ook oma, tante en kind van de Thaise familie gaan dan mee in het gevolg. Wij spraken een pensionadostel dat hier een paar maanden voor euro 125- per maand aan het zwembad vertoeft (ohja nix meer over geld). Hij werkte bij de vreemdelingen politie en weet al hoe dit gewoonlijk eindigt. We vertrekken weer voor achten om de warmte wat voor te zijn. DenR

• 13 December 2013 - 10:26

Liesbeth:

wat je thuis laat is meegenomen.Nou hier het thuisfront:

Blijf vooral schrijven over geld, juist leuk!En dat Zandvoort/Benidorm verhaal ook prachtig, ik zie het helemaal voor me,oude ( mannen) met dikke buiken met zn tenger Thais meisje.In de kroeg in Buren, (toen die er nog was) zat er ook zo'n man uit Geldermalsen, Dick, toepasselijke naam daar, die had het altijd over zijn 'Latje', zo heette dat kind nu eenmaal.Kreeg centjes van m, dus verder niet zeuren.gaat zo,n drie, vier keer per jaar op 'natuurreis'.

• 14 December 2013 - 07:20

Fred:

Mysterie opgelost!
    De kroket (voor de liefhebbers croquette), de fricandel en de bitterbal hebben hun oorsprong in Thailand! Ga me nu niet ook nog vertellen dat de Thai ook boerenkool, zuurkool en stamppot aan het Nederlands culinair palet hebben toegevoegd....
    Veel plezier toegewenst daar. Wij redden ons hier goed(?) met nachtvorst, regen en veel wisselvalligheid!
    Fred