relaxed 2 - Reisverslag uit Lippstadt, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu relaxed 2 - Reisverslag uit Lippstadt, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu

relaxed 2

Door: rob wildschut

Blijf op de hoogte en volg

20 Mei 2011 | Duitsland, Lippstadt

Teneinde het logboek wat precieser te houden dient vermeld te worden dat ik gisteren geen 90 maar 98 km gefietst heb. Na mijn aankomst om 3 uur heb ik nog wat ommetjes gemaakt. IK had de wind in de rug en dan gaat fietsen nu eenmaal sneller. Toch is het niet mijn bedoeling om grote afstanden te maken. Op de plek van bestemming is ook genoeg te zien. Wanneer ik om 3 of 4 uur aankom kan ik nog van alles doen. Wanner ik snel in Praag moet zijn, kan ik beter de trein pakken. Zoals zo vaak: het gaat tussen A en B en niet om B. Ik ben tot mijn verrassing al diverse keren op volle pensiionnetjes gestoten. Toch is het geen vakantieperiode. Het blijkt dat Duitsers toch voor hun werk behoorlijk mobiel zijn. Steeds staan er voor de uitspanning vele werkbusjes van technische bedrijven. Ik moet dan ook steeds een dag van te voren bellen. Misschien dat het een paar honderd km verder minder wordt, maar dan zijn er ook weer minder hotels en pensionnetjes. Fred, inderdaad het is hier een stuk goedkoper. Ik krijg nu voor de tweede keer 20% korting omdat ik fietser ben. Steeds eten voor onder een tientje en een pilsje voor eur 1,40 en slapen vaak ver onder de 50,- maar dan wel met een ontbijt waar een niet fietser de hele dag over doet om te digesteren. Nederland raakt verslonst (of is het een "d" ??, Marianne heeeeelllp!), zoals mij al vaker is opgevallen wanneer ik in Duitsland ben. Ik sprak een Duitse fietser onderweg . Hij fietser vanaf Rotterdam. Hij vond de NL overnachtingen te duur waar hij gelijk in had. De Nederlandse horeca berekend bezopen prijzen , zonder de uitertse vriendelijkheid van de Duisters.
Gek toch dat er iedere dag onweer en regen voor de namiddag voorspeld wordt en dat ik in een wazige zon fiets. Langs de Lippe gaat de tour, soms een kerncentrale (in Werne) en dan weer veel natuur en dan verdraaid na 20 km weer een kerncentrale (denk ik), zo'n groot geval met koeltorens en schoorstenen à la Tsjernobyl. Ja Hans en Wil dat zijn ook de gewonen dingen in het leven waar ik met verbazing naar sta te kijken op nog geen 200 meter afstand, sterker nog men heeft aan de oever van de Lippe bankjes geplaatst om het geheel eens te beschouwen en een oordeel te vellen of het nu wel of niet storend is in deze omgeving. Ook al is het storend , wil men toch de droger (wij zelden trouwens), de wasmachine en allerlei dingen van aluminium gebruiken hoewel aluminim produktie zeer veel energie kost. Enfin, ik zal niet verder preken.
Ik ben nu in Lippstadt. Een alleraardigst stadje met rijke geschiedenis. Al in de 11 e eeuw gesticht door een zekere Bernhard van Lippe nog wat. Hij was een rijke bouwer. Onze Bernhard , ja die van Jul., kwam echter van de arme tak. Daarom viel zijn moeder op de rijke Juliana, waarmee een faillissement voorkomen kon worden en dus de familieer van de Van Lippe Biesterfeldjes gered bleek.
Na morgen komen er wat heuvels in zicht en zal ik gaan klimmen. Een paar keer tot 400 meter en rondom Tsjechië een paar keer tot 800 meter. Echter ik zal weer even moeten wennen aan de bagage. Dit keer weer minder dar vorige alleengaande reizen, nu slechts 15 kg.

  • 20 Mei 2011 - 16:56

    Rietje:

    Jammer hè, van het landschap, die kerncentrale's, maar we
    schijnen inderdaad niet zonder te kunnen, alhoewel..

  • 20 Mei 2011 - 17:12

    Rens Van Driel:

    Dag Rob, op 28/5 vertrek ik met de trein naar Praag om vandaar terug te fietsen naar huis. Misschien komen we elkaar wel ergens tegen.
    Veel plezier.

  • 25 Mei 2011 - 21:04

    Iris:

    Het is verslonsd. Werkwoord verslonzen, stam eindigt op z --> voltooid deelwoord op d.

    Verslonst je Nederlands door al dat fietsen :-). Haha. Ieder z'n stokpaardje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 206909

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 25 Mei 2015

Madrid naar Lissabon en verder

20 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Fietsen in eigen schaduw Duitsland

08 December 2013 - 13 Januari 2014

Fietsen in eigen schaduw van Bangkok naar Phuket

08 December 2012 - 07 Januari 2013

Fietsen in eigen schaduw Thailand en Maleisië

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Fietsen Breda, Parijs, Bordeau, Montpellier

20 December 2011 - 07 Januari 2012

Fietsen in eigen schaduw door Vietnam/Cambodja

04 Maart 2011 - 29 Maart 2011

fietsen Costa Rica/Nicaragua in mijn eigen schaduw

20 December 2010 - 10 Januari 2011

Cuba fietsen

08 April 2014 - 30 November -0001

Spanje, Portugal in eigen schaduw

17 April 2013 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw rondje Spanje

23 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar Malaga

12 Mei 2011 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar en van Praag

13 Augustus 0000 - 30 November -0001

misschien naar Berlijn

30 November 2009 - 30 November -0001

Richting Alicante fietsen in mijn eigen schaduw

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: