weer in Spanje - Reisverslag uit Islantilla, Spanje van robwildschut - WaarBenJij.nu weer in Spanje - Reisverslag uit Islantilla, Spanje van robwildschut - WaarBenJij.nu

weer in Spanje

Blijf op de hoogte en volg

11 Maart 2016 | Spanje, Islantilla

Dit zelfde staat ook op FB
Foto's
-Conquilhal, heerlijke schelpjes die men hier verzamelt
-Dit kunstwerkje staat op alle Alentejo (j als z uitspreken) wijnen en vind ik zo n prachtig stukje kunst. Water, aarde, landgoed, en wijnwarmte staan er in
-6 km na de 54k streep: mijn fiets zal het de volgende 9 jaar wel weer uithouden. Maar ik??


De vriendelijkheid van de Portugezen valt mij weer op. Natuurlijk ze verdienen aan mij. Maar dat doen sommige Hollanders ook en dan blijken ze toch vaak bot tot op het bot.
Zo richting de Spaanse grens (tijdens schrijven van dit stukje ben ik al ruim en breed in Spanje) volg ik links de golfbanen en rechts de zee. Het daar tussenin gedrongen stukje zilte nat is met Europees geld ge-upgrade tot een groene fietsweg. Dit wordt aangegeven door een blauwe, groene, gele of geen streep of een fietspictogram en vaak door rijen geparkeerde auto's en de rest door meestal niets. Het lukt mij beter dit te volgen dan dat stuk naar Sagres vorig jaar (uiterst zuidwest punt van Portugal) hoewel ik af en toe het idee heb dat ik gewoon over de vloedlijn rijdt die hier vaak stenig is en waar dus geen geld aan behoefde te worden uitgegeven. Niet moet worden uitgesloten dat ik in dat geval gewoon van het reguliere paadje af zou kunnen zijn.
De mensen die links naast mij op de golfbanen zouden moeten zijn behoren denkelijk tot de Angelsaksische tak en blijken grijsbehaarde bejaarden (leeftijdgenoten wellicht?) die meestal aan de bar hangen als ik een echte Portugese kinderkoffie bestel. Wonderlijk dat zich overigens veel loten van dit stukje westelijke beschaving zich hier op houden. Vele Britten hebben immers door de huizencrisis huis en haard in den vreemde in stand gehouden door de hypotheek steeds te verhogen ten einde hun vastgoedje drijvend te houden. Vaak, zo bleek, zonken ze als een baksteen.
Keuzestress is mij niet vreemd. Eerst heb ik ellenlang gedaan om een nieuw zadel te kopen. Dan weer die onder de billen, nee toch maar die, ach toch maar die andere. En toen weer die eerste die de beste is. Altijd spannend want pas na honderd kilometer weet je of het echt goed zit. Gelukkig heb ik nog nooit zo n goed zadel gehad als deze laatste.
De tweede keuze is of ik nu naar het noorden het binnenland in ga of zuidoost de kust blijf volgen. Aanvankelijk zou ik met een mooie drie weken boog via stukje noord naar Sevilla gaan. Echter de cursus Spaans waar ik mij voor heb ingeschreven gooit roet in de tapas. Nu heb ik een dikke week voor een rondje via noord. Het leven is vol moeilijk keuzes nietwaar?

  • 12 Maart 2016 - 19:39

    Ron:

    Rob, ik wens je een avontuurlijke en goede reis toe. En probeer maar wat van die EU subsidies terug te verdienen....
    12/3 Ron

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Islantilla

Madrid naar Lissabon en verder

Fietsen in mijn eigen schaduw van Madrid naar Lissabon en verder

Recente Reisverslagen:

29 Maart 2016

sevilla

29 Maart 2016

sebills

29 Maart 2016

sevilla

20 Maart 2016

geen fotos

20 Maart 2016

sevilla

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 206419

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 25 Mei 2015

Madrid naar Lissabon en verder

20 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Fietsen in eigen schaduw Duitsland

08 December 2013 - 13 Januari 2014

Fietsen in eigen schaduw van Bangkok naar Phuket

08 December 2012 - 07 Januari 2013

Fietsen in eigen schaduw Thailand en Maleisië

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Fietsen Breda, Parijs, Bordeau, Montpellier

20 December 2011 - 07 Januari 2012

Fietsen in eigen schaduw door Vietnam/Cambodja

04 Maart 2011 - 29 Maart 2011

fietsen Costa Rica/Nicaragua in mijn eigen schaduw

20 December 2010 - 10 Januari 2011

Cuba fietsen

08 April 2014 - 30 November -0001

Spanje, Portugal in eigen schaduw

17 April 2013 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw rondje Spanje

23 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar Malaga

12 Mei 2011 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar en van Praag

13 Augustus 0000 - 30 November -0001

misschien naar Berlijn

30 November 2009 - 30 November -0001

Richting Alicante fietsen in mijn eigen schaduw

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: