Thailand op zijn smalst - Reisverslag uit Ban Chong Khwang, Thailand van robwildschut - WaarBenJij.nu Thailand op zijn smalst - Reisverslag uit Ban Chong Khwang, Thailand van robwildschut - WaarBenJij.nu

Thailand op zijn smalst

18 December 2013 | Thailand, Ban Chong Khwang

Inmiddels zijn we Thailand op zijn smalst gepasseerd. Een luttele 13 kilometer tussen Birma oftewel Myanmar tot aan de kust. Wij fietsen een stukje in het binnenland met uitzicht op de mooie groene kamerbreed tapijt bergen van Birma. Een beetje jammer is dat we 20 kilometer over de m4 moeten hoewel op de Rijksstraatweg Buurmalsen Culemborg harder gereden wordt. Bovendien zijn er zeer bede schouders langs de weg. Andere weggetje zijn er niet behalve dan van en naar de grote weg. En die lopen dan altijd dood.

Zolang we buiten de stadjes overnachten lukt het ons steeds een paradijsnachtje aan wit zand en blauw zee water te krijgen. Meestal zijn we nagenoeg alleen. Soms een enkele andere niet verdwaalde reiziger. Backpackers zien we eigenlijk alleen in de stadjes met prachtige avondmarktjes.

We denken dat die paradijselijke stiltes met slechts de oceaan in onze oren op Ko Tao ver te zoeken zal zijn. Daar hebben we namelijk tevoren de kerstdagen geboekt en zal het wel hutje mutje vol zijn. Het zij dan zo. Dit om te voorkomen dat we zoals vorig jaar zo'n bounty eiland in cadeau verpakking moesten verlaten omdat alles vol was.

De vriendelijkheid naar dieren valt weer op. Zelfs zwerfhonden krijgen eten. Je weet maar nooit of zij gereïncarneerde voorouders zijn.
DenR

• 18 December 2013 - 12:20

Liesbeth Versteegh:

Hallo,
    Alles goed?
    Gisteravond belde marianne op om te vragen naar m,n neef in miamar die daar al jaren woont.
    Hij heet ruud von martels en heeft blond haar en is ongeveer 60jaar.
    Zij heeft een adres en gaat contact met hen maken.
    Wie weet komen jullie hen ook op straat tegen.Doe hem de groeten van z,n nicht uit buurmalsen.
    Veel plezier verder,groetjes voor beiden,Liesbeth.

• 18 December 2013 - 15:02

Hans:

Hallo Rob en Diny

Zit op mijn werk en was gisteren even bij Simon langs geweest. Ook een pensionados die het alleen maar erg druk heeft. Hoorde van je verslagen en dacht,, even kijken of ik R en D ook kan traceren,,. Fijn dat jullie samen zo een mooie fietstocht maken en hieraan veel plezier beleven. Moet de voorgaande reisverslagen nog lezen en zal dit eerdaags ook doen . Nog veel plezier, prettige feestdagen in Thailand en een goede jaarwisseling in goede gezondheid.

Groetjes

hans