gelukkig even voorbij frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu gelukkig even voorbij frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu

gelukkig even voorbij frankfurt

Door: rob wildschut

09 Juni 2008 | Duitsland, Frankfurt

Zodra ik Koblenz uitfiets worden de oevers strteds steiler. eilandjes bevinden zich midden in de vader Rijn zoals de rijn hier liefkozend wordt genoemd. Altijd is de rijn een grensrivier geweest, dan wel voor de noordelijke volkerem dan wel voor zuidelijkere volken. Hunnen, Romeinen, kelten. you name it. De resultaten ervan zijn overvloedig aanwezig. kastelen, halve kastelen en ruines. Getuige mijn kaart zijn de oeverheuvels tot wel 600 m hoog. De rijn wordt smaller. De rijnakens hebben moeite stroomopwaarts te varen (natuurlijk hebben ze daar gheen moeite mee, maar dat lijkt zo). Ik heb een zonnetje in mjn gezicht, de wind van achter en zou al kilometers met een percentage van 1 of 2 provent moeten klimmen. Mijn waterpasje blijft echter halsstarrig een daling aangeven, heo kan dat nou? De graficus Esscher weet daar wel raad mee.Ik komk in eebn zeer oud stadje met de naam Boppard. Een oude keltische naam. Eer moet hier een oude Keltische steen liggen in de vorm van de Keltisch vruchtbaarheidsgodin Epona. Ik kan hem niet vinden. De kelten hebben zich voordat de romeinen bestonden ui8t zuid oost europa over de rest vanb europa verspreid. Uieindelijk door de oorlogen allen nog iets van te vinden in Baskenlan(al zijn er mensen die stellen dat die weer met ede Stonehenge bouwers in engelan te maken hebben), normandie, wales, ierland (een van de ooryaken tussen de engelsen en de ieren, schotland. Ook in namen is dat terug te vinden. Denk aan leiden en lyon, dat is hetzelfde. Of de woorden met Ooi, zoals acqoi en renooi, keltisch en betekent moerasland.In St Goar stuit ik op de beroemde Loreley rotspunt. bereodn iun de Duitse sagen en mythes. Met haar zang zou zij de schippers op de klippen hebben laten lopen. Wat is dat toch dat vrouwen al vanaf het eerste begin (denk aan de appel) in de schone kunsten de mannen proberen te verleiden om ze daarna in de chaos terrecht te laten komt. Zal wel komen omdat dit allemaal een uitvinding uit een dominante mannensamenleving. Weer tot halverwege aan Frankfurt allemaal industrie. Maar nu ik de Main volg en de Rijn laat liggen verwacht ik ook veel natuur. Ik moet binnenkort klimmen om het sprongetje van de Rijn/Main naar de Donau te maken. Dit was weer een uittreksweltje uit mijn schriftje. Liefs allemaal. Oja ik kwam een bordje tegen dat Boedapest nog 1270 km is. dat is niet vevordelijk dit soort bordjes. Sorry voor de spelfouten maar ik schrijf en ook allemaal snel op want ik vind er geen bal aan in zo`n internetkoffei waar hgeen koffie is. R

• 08 Juni 2008 - 15:10

Frans:

Rob,
    Blijf lekker schrijven, dan krijg je van mij straks een kopje koffie wanneer je weer thuis bent. Veel succes en plezier.
    Frans en Nel

• 08 Juni 2008 - 16:46

Marianne En Ab:

Hee Rob,

Zitten net gezellig te BBQ met Diny bij ons thuis. Het is hier heerlijk weer en het smaakt allemaal prima!

• 09 Juni 2008 - 06:19

Liesbeth:

Rob, nooit geweten dat ooi keltisch is voor moerasland

leuk om over na te denken vandaag

• 09 Juni 2008 - 09:55

Diny:

Hier gaat die goed, goed verf weer voor Rene.
    Rene weet niet of de ramen heel blijven tijdens de wedstrijd Polen- Duitsland ( grapje )
    Jus heeft het druk, wil werken en zijn tentamens halen.De afloop blijft spannend.
    Kus Diny

• 09 Juni 2008 - 14:46

In Obernburg:

tja, dat wilde ik zien. Obernburg heeft een vrijwel onveanderd romeins stratenpatroon. dwz allemaal vierkanten blijven er in het stratenpatroon over. de straten staan dus 90 gr op elkaar. Net zo als in Chester (eng). Overigens komt dat van castra , wat (Romeins) kamp . betekent. (manchester, al die woorden op chester. Er is hier ook een romeins museum maar daar vind ik het te warm voor. Had gister een dip(je). Pijn in mijn nek, schouder, kramp in dijbeen, rug en zelfs polsen. Nu weer over. heb er weer zin in. ja, ik zal jullie maar voor zijn. je wordt ouder papa. Fiets heeft nergens last van. Morgen niet to ver. Staat weer zo n oud plaatsje op het programma. Miltenberg ga ik tijd voor uit trekken. Blijkbaar van de oorlog (de 2e) niets te bespeuren. alles staat er nog en niet weer. Bedankt voor je kus diny. Zo Frans jij durft met je koffie, je weet nioet waar je aan begint. kamperen is niet uitnodigend hier. alleen maar caravan en kampeerwagens en daar ga in niet tussen staan met mijn tentje. boevndien is het weer hoogst wisselvalliog maar wel heet, allemaal pensionetjes. Rob gr allemaal , leuk om berichtjes te lezen. Rob