gelukkig even voorbij frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu gelukkig even voorbij frankfurt - Reisverslag uit Frankfurt, Duitsland van robwildschut - WaarBenJij.nu

gelukkig even voorbij frankfurt

Door: rob wildschut

Blijf op de hoogte en volg

09 Juni 2008 | Duitsland, Frankfurt

Zodra ik Koblenz uitfiets worden de oevers strteds steiler. eilandjes bevinden zich midden in de vader Rijn zoals de rijn hier liefkozend wordt genoemd. Altijd is de rijn een grensrivier geweest, dan wel voor de noordelijke volkerem dan wel voor zuidelijkere volken. Hunnen, Romeinen, kelten. you name it. De resultaten ervan zijn overvloedig aanwezig. kastelen, halve kastelen en ruines. Getuige mijn kaart zijn de oeverheuvels tot wel 600 m hoog. De rijn wordt smaller. De rijnakens hebben moeite stroomopwaarts te varen (natuurlijk hebben ze daar gheen moeite mee, maar dat lijkt zo). Ik heb een zonnetje in mjn gezicht, de wind van achter en zou al kilometers met een percentage van 1 of 2 provent moeten klimmen. Mijn waterpasje blijft echter halsstarrig een daling aangeven, heo kan dat nou? De graficus Esscher weet daar wel raad mee.Ik komk in eebn zeer oud stadje met de naam Boppard. Een oude keltische naam. Eer moet hier een oude Keltische steen liggen in de vorm van de Keltisch vruchtbaarheidsgodin Epona. Ik kan hem niet vinden. De kelten hebben zich voordat de romeinen bestonden ui8t zuid oost europa over de rest vanb europa verspreid. Uieindelijk door de oorlogen allen nog iets van te vinden in Baskenlan(al zijn er mensen die stellen dat die weer met ede Stonehenge bouwers in engelan te maken hebben), normandie, wales, ierland (een van de ooryaken tussen de engelsen en de ieren, schotland. Ook in namen is dat terug te vinden. Denk aan leiden en lyon, dat is hetzelfde. Of de woorden met Ooi, zoals acqoi en renooi, keltisch en betekent moerasland.In St Goar stuit ik op de beroemde Loreley rotspunt. bereodn iun de Duitse sagen en mythes. Met haar zang zou zij de schippers op de klippen hebben laten lopen. Wat is dat toch dat vrouwen al vanaf het eerste begin (denk aan de appel) in de schone kunsten de mannen proberen te verleiden om ze daarna in de chaos terrecht te laten komt. Zal wel komen omdat dit allemaal een uitvinding uit een dominante mannensamenleving. Weer tot halverwege aan Frankfurt allemaal industrie. Maar nu ik de Main volg en de Rijn laat liggen verwacht ik ook veel natuur. Ik moet binnenkort klimmen om het sprongetje van de Rijn/Main naar de Donau te maken. Dit was weer een uittreksweltje uit mijn schriftje. Liefs allemaal. Oja ik kwam een bordje tegen dat Boedapest nog 1270 km is. dat is niet vevordelijk dit soort bordjes. Sorry voor de spelfouten maar ik schrijf en ook allemaal snel op want ik vind er geen bal aan in zo`n internetkoffei waar hgeen koffie is. R

  • 08 Juni 2008 - 15:10

    Frans:

    Rob,
    Blijf lekker schrijven, dan krijg je van mij straks een kopje koffie wanneer je weer thuis bent. Veel succes en plezier.
    Frans en Nel

  • 08 Juni 2008 - 16:46

    Marianne En Ab:

    Hee Rob,

    Zitten net gezellig te BBQ met Diny bij ons thuis. Het is hier heerlijk weer en het smaakt allemaal prima!

  • 09 Juni 2008 - 06:19

    Liesbeth:

    Rob, nooit geweten dat ooi keltisch is voor moerasland

    leuk om over na te denken vandaag

  • 09 Juni 2008 - 09:55

    Diny:

    Hier gaat die goed, goed verf weer voor Rene.
    Rene weet niet of de ramen heel blijven tijdens de wedstrijd Polen- Duitsland ( grapje )
    Jus heeft het druk, wil werken en zijn tentamens halen.De afloop blijft spannend.
    Kus Diny

  • 09 Juni 2008 - 14:46

    In Obernburg:

    tja, dat wilde ik zien. Obernburg heeft een vrijwel onveanderd romeins stratenpatroon. dwz allemaal vierkanten blijven er in het stratenpatroon over. de straten staan dus 90 gr op elkaar. Net zo als in Chester (eng). Overigens komt dat van castra , wat (Romeins) kamp . betekent. (manchester, al die woorden op chester. Er is hier ook een romeins museum maar daar vind ik het te warm voor. Had gister een dip(je). Pijn in mijn nek, schouder, kramp in dijbeen, rug en zelfs polsen. Nu weer over. heb er weer zin in. ja, ik zal jullie maar voor zijn. je wordt ouder papa. Fiets heeft nergens last van. Morgen niet to ver. Staat weer zo n oud plaatsje op het programma. Miltenberg ga ik tijd voor uit trekken. Blijkbaar van de oorlog (de 2e) niets te bespeuren. alles staat er nog en niet weer. Bedankt voor je kus diny. Zo Frans jij durft met je koffie, je weet nioet waar je aan begint. kamperen is niet uitnodigend hier. alleen maar caravan en kampeerwagens en daar ga in niet tussen staan met mijn tentje. boevndien is het weer hoogst wisselvalliog maar wel heet, allemaal pensionetjes. Rob gr allemaal , leuk om berichtjes te lezen. Rob

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Frankfurt

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

26 Augustus 2008

laatste berichtje

24 Augustus 2008

gekruisd bericht

24 Augustus 2008

nu echt Bremen

24 Augustus 2008

bremen

22 Augustus 2008

verder dan halverwege

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 229
Totaal aantal bezoekers 206625

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 25 Mei 2015

Madrid naar Lissabon en verder

20 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Fietsen in eigen schaduw Duitsland

08 December 2013 - 13 Januari 2014

Fietsen in eigen schaduw van Bangkok naar Phuket

08 December 2012 - 07 Januari 2013

Fietsen in eigen schaduw Thailand en Maleisië

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Fietsen Breda, Parijs, Bordeau, Montpellier

20 December 2011 - 07 Januari 2012

Fietsen in eigen schaduw door Vietnam/Cambodja

04 Maart 2011 - 29 Maart 2011

fietsen Costa Rica/Nicaragua in mijn eigen schaduw

20 December 2010 - 10 Januari 2011

Cuba fietsen

08 April 2014 - 30 November -0001

Spanje, Portugal in eigen schaduw

17 April 2013 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw rondje Spanje

23 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar Malaga

12 Mei 2011 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar en van Praag

13 Augustus 0000 - 30 November -0001

misschien naar Berlijn

30 November 2009 - 30 November -0001

Richting Alicante fietsen in mijn eigen schaduw

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: