och och Portugal - Reisverslag uit Tavira, Portugal van robwildschut - WaarBenJij.nu och och Portugal - Reisverslag uit Tavira, Portugal van robwildschut - WaarBenJij.nu

och och Portugal

Blijf op de hoogte en volg

22 April 2014 | Portugal, Tavira

En steeds weer van de kust af en weer naar de kust toe. Baaien, invallende riviermonden en uitstekende rotstongen maken het leven van de fietser niet gemakkelijk. Hemelsbreed wellicht 30 kilometer waar in fietskilometers wij rond de 70 km zitten. Maar eindelijk gaan we met een soort Waalpontje de grensrivier tussen Spanje en Portugal over en fietsen we Portugal in.
Van een mooi bedacht en beloofd eco fietspad is niets te vinden. In plaats daarvan jagen we over een N weg en door noord Europeanen bevolkte oorden en enclaves. Een akelig slechte weg met gaten, bulten, kuilen en overspringend asfalt, roekeloos bereden door Portugezen in bij voorbaat al gedeukte en gekneusde licht overjarige automobielen. Dit stukje Portugal is er duidelijk slechter aan toe dan Spanje. Na 60 km zoeken we een hotel. Een luxe oord ding met jacuzzi zwembad fitness en sauna biedt zich aan tegen een pauper prijs. Zo goedkoop heb ik in Spanje nog bijna niet gehad. Dat is dan ook wel weer Portugal.
Voor lezers die ooit in de Algarve zijn geweest is onze ervaring wellicht een leugenachtig gedrocht. Echter eenmaal buiten de veilige grenzen van het geboekte resort is de waarheid hard.
Wil gaat donderdag weer op transport naar de Nederlanden. Het lag overigens al in de bedoeling dat zij vanaf Faro naar huis zou gaan. Wij hebben prima genoten. We besluiten de woensdag nog wat zonder bagage een rondje te doen.
Dan ga ik in mijn eentje weer verder....uh..... weer terug naar Spanje bedoel ik. Net over de grens ga ik het Spaanse binnenland in naar richting noord. En dan zie ik wel. Spanje ken ik een beetje, en met Spaans kan ik mij blijkbaar voldoende redden (ja, ja Cynthia). Spanje is inmiddels een beetje thuiskomen. Bovendien liggen in het Spaanse deel naast de grens veel natuurgebieden. Portugal waait niet weg en komt wel een andere keer aan de beurt. Spanje is toch weer lekker vertrouwd. Misschien naar Toledo net ten zuiden van Madrid. Of Segovia ten noordwesten. Is beroemd vanwege de oude enorme Romeins aquaducten.
Robw

  • 23 April 2014 - 06:26

    Fred:

    Dat pontje waar je over spreekt. is er dus nog steeds?! Een paar decennia terug ben ik met het openbaar vervoer vanuit Lissabon het Iberisch schiereiland langs de kust rond gegaan tot aan Calella aan de Costa Brava toe. Dat pontje heb ik toen ook gedaan. Dat stuk Zuid-Portugal geeft de indruk dat het einde van de wereld nabij is....letterlijk. Ik heb onlangs nog in een Volkskrant-op-zaterdag een enthousiast stuk gelezen over dat stuk 'Portugal na de Algarve'. Verlaten stranden, stille dorpjes, prachtige natuur.....
    Alvast (weer) veel plezier gewenst in España!

  • 23 April 2014 - 07:57

    Hans:

    Hallo Rob en Wil

    Voor Wil een goede reis terug en Rob nog veel plezier op je verder fietstocht.

    Ik zal je verder volgen en wij zijn zondag ook weer terug en hoop dan verder weer in contact te komen met Wil om onze ervaringen met elkaar te delen.

    groeten

    Hans

  • 23 April 2014 - 08:00

    Rietje:

    Ik hoor het al, of beter, ik lees tussen de regels door dat Spanje toch je favoriet blijft. En ik kan je geen ongelijk geven hoor! Ik ben nog nooit in Portugal geweest maar Spanje heeft zoveel te bieden. Veel plezier dan nog in je 2e thuisland! groeten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Tavira

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 207391

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 25 Mei 2015

Madrid naar Lissabon en verder

20 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Fietsen in eigen schaduw Duitsland

08 December 2013 - 13 Januari 2014

Fietsen in eigen schaduw van Bangkok naar Phuket

08 December 2012 - 07 Januari 2013

Fietsen in eigen schaduw Thailand en Maleisië

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Fietsen Breda, Parijs, Bordeau, Montpellier

20 December 2011 - 07 Januari 2012

Fietsen in eigen schaduw door Vietnam/Cambodja

04 Maart 2011 - 29 Maart 2011

fietsen Costa Rica/Nicaragua in mijn eigen schaduw

20 December 2010 - 10 Januari 2011

Cuba fietsen

08 April 2014 - 30 November -0001

Spanje, Portugal in eigen schaduw

17 April 2013 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw rondje Spanje

23 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar Malaga

12 Mei 2011 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar en van Praag

13 Augustus 0000 - 30 November -0001

misschien naar Berlijn

30 November 2009 - 30 November -0001

Richting Alicante fietsen in mijn eigen schaduw

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: