voorbij Sevilla - Reisverslag uit Carmona, Filipijnen van robwildschut - WaarBenJij.nu voorbij Sevilla - Reisverslag uit Carmona, Filipijnen van robwildschut - WaarBenJij.nu

voorbij Sevilla

10 Oktober 2015 | Filipijnen, Carmona

Weer een update.
Foto 1 uitzicht vanaf Carmona.
Foto 2 blikje in kerk-, paleis-, bisschop-, klooster-, convent-, en smallestraatjesstad Carmona.
Vandaag zijn we vertrokken uit het heerlijke Sevilla en kwamen we via een omtrekkende beweging in Carmona terecht. Aanvankelijk waren er de rafelranden van Sevilla maar al gauw fietsten we door en langs enorme 'haciendas' en 'fincas' waar men grootschalig allerhande citrus teelt. Carmona is een onverwacht parelstadje waarvan je er zo veel hebt in Spanje.
Het is ongetwijfeld een kwestie van weinig tijd voordat het lijfblad van de ANWB 'de Kampioen' (waarom dit blad zo heet is mij altijd duister gebleven) dit soort stadjes ontdekt waarna ongetwijfeld de mayonaise cultuur los breekt.
Hoewel het weer zowaar vandaag wat mottig is en we hier en daar een druppel ontvangen blijft het eigenlijk gewoon droog bij 25 graden. Spanjaarden zijn wat van slag en hebben jassen aan, en ter bescherming daarvan vaak nog een paraplu er boven. Ook is de dagelijkse "pantoffelparade" tussen 6 en 9 s avonds blijkbaar eenmalig afgelast. Ze zijn wat van slag door de drup zullen we maar zeggen. Dat is lastig want men viert maandag weer dat Columbus Amerika ontdekte. Vele overnachtingsplaatsen waren al weer vol. (Hoezo crisis hier?). Er is hier altijd wel een of ander feest te vieren. Morgen met de bus naar Cordoba en s avonds terug. Dinsdag terugvlucht. Wat een heerlijk (binnen)land is Spanje toch

• 11 Oktober 2015 - 14:05

Siem Groot:

Hallo Rob, Diny,
    het is weer een mooi reisverslag geweest. Alleen de foto's zijn niet altijd volledig te zien geweest. Het is daar nog een heerlijke temperatuur met 25grd. vergeleken met hier. Hetis nu 10grd, zonnig weer maar met een koude oostenwind!
    Geniet er nog even van en voor dinsdag een goede terugreis.
    Vriendelijke groet,
    Siem.

• 12 Oktober 2015 - 09:27

Rietje:

Ha Rob en Diny,
    Het is duidelijk dat je van Spanje nooit genoeg gaat krijgen Rob ;)
    En ik kan me daar wel in vinden hoor.
    Fijne dagen nog en goeie reis terug, groeten