natuur lijk - Reisverslag uit Igreja Nova, Brazilië van robwildschut - WaarBenJij.nu natuur lijk - Reisverslag uit Igreja Nova, Brazilië van robwildschut - WaarBenJij.nu

natuur lijk

28 April 2014 | Brazilië, Igreja Nova

En ja er is windkracht 5 voorspeld en de wind draait met mij mee. Ik ga noord, daar waar vandaan hevig geblazen wordt. Zuidelijker kan ik niet. Ik moet nu noord. Ik wind mij daar dan weer zo over op dat ik er van droom. Het is net zoals bergen die fietsend verzet moeten worden dat dit mij ook weer zo bezig houdt. Mijn droom is dat ik op de fiets zelfs teruggezet wordt, dat het achterdeel van mijn fiets doorgeroest is en dat ik plots in Utrecht ben voor nieuwe fiets om vanuit zuidpunt Portugal verder te gaan. Het kan raar gaan in de dromerij (n.b. Mijn fiets komt helemaal niet uit Utrecht)
En zoals altijd weer onderschat ik mijzelf en overschat ik stormen en bergen. Overigens is dat altijd de juiste insteek om dingen mee te laten vallen. Na 45 km keiharde tegenwind ben ik waar ik stop. De tegenwind viel reuze mee. Het zijn weliswaar maar 45 km. Maar zo hou je er met storm op de kop ook lol in.
Ik heb een prachtige route. Ver weg van bewoonde werelddelen. Het is alsof ik door natuur rijd die er als een immense park uitziet, of door een park dat er als immense natuur uitziet. Diepblauwe lucht en alles bloeiend in allerlei heldere voorjaarskleuren. De witte stippen op die ene foto zijn bloemen en geen krassen op mijn iPhone lens.
Robw

• 28 April 2014 - 22:11

Wil:

Nou Rob voor zo'n sfeertje wil je wel wat wind trotseren, niet? Als ik me niet vergis dan heet de witte bloem/ plant; "Jara" en ik welk dorp ben je nu geland? Hasta luego

• 29 April 2014 - 07:39

Fred:

Rob, wat een fraai gestileerde natuur. Die tegenwind heeft overigens definitief de poëet in je blootgelegd....prachtige teksten!

• 29 April 2014 - 09:59

Liesbeth Versteegh:

Hoi Rob,
    Wat is het daar mooi,toen ik negentien was(lang geleden)ben ik daar ook geweest!
    Toen was het er al zo mooi!
    Geniet er van maar hier is het ook mooi!
    Sucses met al die wind,hier regent het zachtjes!
    Sucses verder en de groetjes van alle verstegen.
    Liesbeth.