naar cadiz - Reisverslag uit Cadiz, Filipijnen van robwildschut - WaarBenJij.nu naar cadiz - Reisverslag uit Cadiz, Filipijnen van robwildschut - WaarBenJij.nu

naar cadiz

Blijf op de hoogte en volg

15 April 2014 | Filipijnen, Cadiz

Mijn zadelpenproblemen baren mij zorgen. Het is mij nog streeds een raadsel waarom mijn zadel schuift. Zelfs na de inzet van een haaksljjper om het 'moment' te versterken schruift die naar beneden. Aan mijn gewicht van 69 kg kan het in ieder geval niet liggen. Na de tweede schroefklem besluit ik wat zwaarder geschut in te zetten en vraag bij een auto- annex ijzerwarenwinkel twee slangenklemmen. Het woord weet ik niet dus teken ik zo'n ding. De monteur begrijpt meteen wat ik bedoel. De naam blijkt 'omhelzing' (embracero) te zijn. Nu zit mijn zadel ijzervast zullen we maar zeggen. De in het eerdere verslag vermelde 60 km waren niet juist. Een extra overnachting voor Cadiz is nog noodzakelijk.
Uiteindelijk is de storm gaan liggen. Wat ging die tekeer om en langs deze kusten. De risico's zijdelings van de weg te geraken zijn nu aanvaardbaar. Langs de Costa de la Luz (kust van het licht) is gelukkig veel moois gebleven. Niet in de laatste plaats omdat men denkbaar de fouten van de oostkust wil overslaan. Hier zijn vele natuurparken. Over duinen, door bossen en langs wetlands fietsen we totdat wij door enorme golfbanen verpest landschap fietsen.
Alles lijkt gloednieuw. Ik wil niet weten wat die golfbanen voor enorme hoeveelheid water onttrekken vanuit de toch al schaarse water voorraden. 'Zuinig met water' bordjes in hotelletjes worden dan lachwekkend. Het lijkt dat sommige vastgoedontwikkelaars hier hun verlies moeten nemen. Van sommige schijnbaar uiterst dure hotels zijn de ramen behangen met lakens. Op de mooie fietspaden, wandelpaden en gloednieuwe wegen zijn alleen twee fietsers.
Zowaar tussen al dat kapitale geweld een klein hotelletje waar de eigenaar de voorjaarsmuren van zijn inkomen aan het witten is.
Autochtonen wijzen dat wij met de fiets door wetlands vanuit Santi Petri via San Fernando naar Cadiz kunnen fietsen. Natuurlijk kan dat niet maar toch is er de ijdele poging. Een omtrekkende beweging half over een autovia geeft uiteindelijk toegang tot de geclaimde oudste stad van Europa. Ik heb vroeger bij geschiedenis niet al te goed opgelet en wist dat niet. 3000 jaar geleden werd op deze landtong al door de Foeniciers gehandeld. Zij die vroeger bij geschiedenis opgelet hebben wisten dat natuurlijk al. Een prachtige stad waar je de hele dag door smalle kronkelende straatjes kunt lopen en op de vele kleine pleintjes kunt blijven staan genieten zonder op hetzelfde punt uit te komen. Hier besluiten we onderdak te zoek en vanwege uiteenlopende belangstellingen spreken Wil en ik elkaar later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Filipijnen, Cadiz

Actief sinds 27 April 2008
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 206383

Voorgaande reizen:

25 Mei 2015 - 25 Mei 2015

Madrid naar Lissabon en verder

20 Juni 2014 - 20 Juni 2014

Fietsen in eigen schaduw Duitsland

08 December 2013 - 13 Januari 2014

Fietsen in eigen schaduw van Bangkok naar Phuket

08 December 2012 - 07 Januari 2013

Fietsen in eigen schaduw Thailand en Maleisië

22 Augustus 2012 - 22 Augustus 2012

Fietsen Breda, Parijs, Bordeau, Montpellier

20 December 2011 - 07 Januari 2012

Fietsen in eigen schaduw door Vietnam/Cambodja

04 Maart 2011 - 29 Maart 2011

fietsen Costa Rica/Nicaragua in mijn eigen schaduw

20 December 2010 - 10 Januari 2011

Cuba fietsen

08 April 2014 - 30 November -0001

Spanje, Portugal in eigen schaduw

17 April 2013 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw rondje Spanje

23 Mei 2012 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar Malaga

12 Mei 2011 - 30 November -0001

Fietsen in mijn eigen schaduw naar en van Praag

13 Augustus 0000 - 30 November -0001

misschien naar Berlijn

30 November 2009 - 30 November -0001

Richting Alicante fietsen in mijn eigen schaduw

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: