bergen en dalen en kerst - Reisverslag uit Sancti Spíritus, Cuba van robwildschut - WaarBenJij.nu bergen en dalen en kerst - Reisverslag uit Sancti Spíritus, Cuba van robwildschut - WaarBenJij.nu

bergen en dalen en kerst

Door: rob wildschut

27 December 2010 | Cuba, Sancti Spíritus

We vieren kerst door gezamelijk een taart te eten. We fietsen de hele ochtend omhoog. Na iedere bocht gaat het hoger wat onweaarschijnlijk is daar er geen hogere velden en wegen te bekennen zijn. Na een volgende bocht gaat de weg horizontaal en weer na de bvolgende bocht omhoog. Een werkelijk prachtige rit met veel praat van de plaatselijke bewoners en uitdeeln van wat snoepies aan kids. Om 4 uur en na 86 km zijn we een van de laatste die door de bezembus worden op gepikt. Op vooafgesproken plekken drinken we kofie of thee en eten we een paar uur later ook weer bij de bus. Iedereen gaat zijn eigen tempo en we eten s'avonds altijd samenDe gids weet de plekken om soms te lunchen voor 2 pese (circa 2 euro). Toeristen komen hier niet op dit deel van het eiland. Die worden alleen met een bus rondgetoerd op de grotere wegen en daar is niets aan. We fietsen in de dorpjes tussen paarden- ezel- en fietstaxis in. Vrachtwagens dienen als bussen. Geen armoede wel alles heel eenvoudig. De mensen zien er gelukkig uit en lachetn en swingen de pan uit. Iedereen zwaait. liefs Diny Rob

• 28 December 2010 - 07:20

Maartje:

Fijne kerstdagen!

• 28 December 2010 - 08:30

Wout:

mooie reis terug zwaaien gezond en fietsend 2011 in

• 28 December 2010 - 08:46

Roef:

Fijne reis nog en prettige jaarwisseling daar.
    Met de hondjes gaat alles goed.
    Diesel is een kleine donder, maar heel lief.
    Veel plezier nog daar.

• 28 December 2010 - 09:59

Caroline:

Hoi Diny en Rob,

Ik zie groen van jaloezie als ik het allemaal lees. We kunnen straks dus wel bij jullie terecht voor een salsa danslesje.

Heel veel plezier nog!!! En alvast Buen Ano Nuevo.

Groetjes,

Caroline

• 28 December 2010 - 10:07

Frans:

Als ze in het normale leven al veel lachen en swingen, hoe zullen ze dan oud en nieuw beleven?
    Straks fijne jaarwisseling.

• 28 December 2010 - 14:42

Rietje:

Hallo Diny en Rob,
    Dit is dan wel een heel bijzondere kerst voor jullie! Het leest allemaal erg gezellig daar op cuba, niet te communistisch, niet te toeristisch, een mooie balans?
    Ik wens jullie beiden een hele mooie jaarwisselling en een fantastisch 2011!
    groeten

• 29 December 2010 - 10:12

Susan En Bart:

Leuk weer om te lezen. We willen jullie nog even een fijne jaarwisseling wensen in de zon. Wij hebben er inmiddels al twee schaatstochten opzitten. Door de Weerribben (een van de mooiste) en bij Gersloot (Fr.) Ook heerlijk. Geniet er nog lekker van en kom veilig weer thuis.